-
Guide selon l’Autorité des marchés financiers (Québec) pour informer leurs membres comment ils traitent les politique de plaintes.
Continue reading
-
Guide to complaints policy development from the Office of the Ombudsman (New Zealand). Description: "This guide sets out key information for state sector agencies about developing and operating an effective complaints process. It also provides information about the Ombudsman’s role, as an...
Continue reading
-
Une guide selon la Chambre de l’assurance de dommages. Déscription: "Le but d’une politique de traitement des plaintes est de mettre sur pied une procédure équitable et gratuite afin de traiter les plaintes reçues.
Cette politique vise, entre autres, à encadrer la réception des plaintes, la...
Continue reading
-
From the Equal Opportunity Commission of the Government of South Australia, this is a short and concise guideline to what should be included in a complaints policy.
"Here are some tips for developing a customer complaint policy.
Make it easy for all customers to complain.
Decide which...
Continue reading
-
Sample policy from Imagine Canada. Provided in reference to Standard A14: Complaints policy.
Disponible en français: Politique et procédure en matière de plaintes
Continue reading
-
Disponible aussi en anglais sous le titre: Complaints Policy and Procedure
Continue reading